Introduksjon til Dialogmodellen (Barnehage)

Kursavgift

kr 0
  • 6 moduler
  • 15 undervisningsopgaver
  • Klasseromskurs

Dialogmodellen er en forsknings- og erfaringsbasert modell som ble utviklet gjennom forskningsprosjektet “Hele barnet, hele løpet – mobbing i barnehagen”. Forskningen har tydelig vist at mobbing eksisterer i barnehagen, og at måten foreldre og ansatte samarbeider på når mobbing oppstår, er avgjørende for barnas trivsel og utvikling. Rammeplanen for barnehager understreker også viktigheten av et godt foreldresamarbeid og god dialog.

Modellen har som mål å forebygge mobbing ved å styrke kunnskap og forventningsavklaringer mellom foreldre og ansatte, samt å forbedre samarbeidskvaliteten. Den er enkel å bruke og skal være et nyttig verktøy for barnehagene i deres arbeid mot mobbing. Modellen er utviklet i samarbeid med ansatte, foreldre og forskere i Sør-Norge, og er testet og justert basert på erfaringer fra flere barnehager.

I dette kurset skal vi gi deg en introduksjon til hva lovverket sier om mobbing, hva dialogmodellen er, og hvordan du kan forberede, gjennomføre og følge opp dialogmøtet.

Kursoversikt

Introduksjon

Mobbing i barnehagen

Dialogmodellen

Forberedelse til dialogmøtet

Gjennomføring av dialogmøtet

Oppfølging av Dialogmøtet

Kursavgift

kr 0
  • 6 moduler
  • 15 undervisningsopgaver
  • Klasseromskurs